Potatisgris

2011-03-03 @ 21:57:39 My life in words Permalink



Imorse så fick jag och Oscar tillslut stressa in i bilen (som vanligt). Direkt när jag satte mig i bilen kom jag på att jag glömt mitt körkort men orkade inte springa in och hämta den. vad skulle hända liksom..

Men mitt i all stress så lackade jag för det är typ 50m som man måste köra 30 dagtid. Mummlade något och saktade ner till 30. Och väl där på kullen står ingen annan än herr polis. Jag fick hjärtklappning eftersom jag aldrig blivit stoppad förut, även aldrig blåst i såndär alkotest.

Han bad mig om körkortet, vilket jag berättade med gråten i halsen att jag glömt för jag VISSTE att det betydde böter. jag blåste testet iallafall och jag var spiknykter.
Sen tog han mina personuppgifter och hittade mig. Sen kom han tillbaka och sa; Egentligen så borde du få en böter eftersom du inte har körkort eller id med dig. Men.... Jag är snäll idag.

Han såg väl att jag var galet nervös och att jag inte var manad att ljuga.. Eller något. Mycket snällt iallafall. Ibland gillar jag poliser


Kommentarer
Postat av: Malin

fyfan förstår att du blev nervös!! VILKEN TUR ATT POLISEN VA SÅ SNÄLL :D

2011-03-03 @ 22:02:37
URL: http://bjorkhopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0