Mår Skit just nu. Natten till idag sov jag...

2011-01-31 @ 21:31:04 Permalink My life in words Kommentarer (0) Trackbacks ()

foto0425 (MMS)

Mår Skit just nu. Natten till idag sov jag inget alls. Eller jag somnade när oscar åkt till jobbet och hämtat Ipren till mig vid halv 7. Och jag började jobba 8. Lagom trött. Hade även jätte ont i ena halvan av ansiktet. Framförallt bihålan. Var hos doktorn efter jobbet och har bihål inflammation och så fick jag nya astma mediciner för hostan. Herr feber dök upp under kvällen också. Och så saknar jag oscar. Livet är allt bra härligt ibland


Tiger

2011-01-29 @ 16:22:20 Permalink Other stuff Kommentarer (0) Trackbacks ()

Fru anonym varkar verkligen vilja veta vart denna tröja är ifrån. H&M, köptes förra våren så tror icke den finns kvar. Men man vet aldrig :-)

2011-01-29 @ 16:11:52 Permalink My life in words Kommentarer (0) Trackbacks ()


Idag har varit en bra dag och kommer troligtvis fortsätta åt samma håll.
- Evelina fyller år (hon är dock hemma i Örebro)  √
- Haft en mysig heldag med Oscar   √
- Fått reda på att bebis är på g!!!   √
- Match ikväll 
- Fixa mig med Mirva och Elin
- Möta upp mer tjejer i södertälje och sätta oss på park hotell och dricka
- Utgång

22

2011-01-29 @ 15:23:58 Permalink My life in words Kommentarer (0) Trackbacks ()

Idag fyller världens bästa storesyster 22år. Gamling ;-) Hoppas du får en fin dag och blir glad för mitt kärleksfulla kort jag skickat... Det kommer från hjärtat ;)

En annan sak som händer idag är att Sara och Kalle har åkt in till BB. Nu kommer han, BEBISEN. Jag är så glad för eran skull och hoppas han ploppar ut näär som. För ikväll ska vi festa för Honom

Ordning; smycken

2011-01-29 @ 15:10:44 Permalink Inköpt Kommentarer (4) Trackbacks ()




Nya smyckes hållare. Blev superfint och jag är nöjd!

Födelsedag

2011-01-29 @ 15:03:07 Permalink My life in words Kommentarer (0) Trackbacks ()


Igår så firade vi världens bästa pappa som fyllde år i torsdags. Eller vi firade mamma lite också eftersom de fick en tillsammans typ. (De är ändå bara en vecka mellan deras födelsedagar).
De fick iallafall varsinn behandling på skogshöjds SPA. En heldag där :-)

Vi åt iallafall smörgåstårta och vanlig tårta och hade det jätte trevligt. Kollade även handboll och världens obehagligaste film. När mörkret faller. Rekommenderas att se, men sjukt hemsk.


Svenskt drama från 2006. En omskakande film som väver samman tre historier om våld, vanmakt och heder. En framgångsrik journalist misshandlas av sin make; två unga systrar hamnar i en mardrömslik och livsfarlig återvändsgränd när de går emot sin familjs vilja; en krogägare hotas av ett gäng kriminella. I rollerna: Oldoz Javidi, Lia Boysen, Reuben Sallmander.


Body butter in my heart

2011-01-26 @ 20:36:52 Permalink Pictures of joy Kommentarer (1) Trackbacks ()

Har en cranberry hos O. And more to come..

2011.01.26

2011-01-26 @ 20:34:30 Permalink My life in words Kommentarer (0) Trackbacks ()
God kväll!
Idag jobbade jag till stängning, vilket var vid halv 6. DÅ kom O och hämtade mig och sen drog han iväg på sin träning nästan direkt. Några pussar hann vi med.
Mamma hämtade mig iallafall och jag lagade mat till familjen, spagetti och köttfärsås. Blev jätte gott.

Det var mycket att göra idag på jobbet men egentligen gör det inget. Ibland blir det så. Jag trivs bra och jag har ett jobb. Inte alla som har det.. När jag kom hem och såg lönespecen idag så for alla andra problem iväg också. Haha - kommer få en fetinglön. Ska dock spara det mesta, men lite shopping kan jag nog spendera pengar på ;-)

Ikväll blir en tidig kväll, ska ta upp tvätten och plocka lite i rummet. Sen ska jag nog göra mig lite té och kolla en film.



Nya smycken:

2011-01-26 @ 20:25:11 Permalink Inköpt Kommentarer (1) Trackbacks ()






Ena delen. Andra fick Josefin som far till Thiland i 7 veckor på fredag. Fusk!

2011.01.25

2011-01-25 @ 16:40:22 Permalink My life in words Kommentarer (0) Trackbacks ()
Jag har typ ingenting vettigt att skriva här nu för tiden. Har inte ens tid att tänka ut något vettigt att skriva här. Förstår faktiskt inte varför de är så pass många som det faktiskt är som läser min blogg. Men kul är det alltid.
Tror iallafall inte att jag är en känd bloggare som vissa andra, hehe.
Men idag så har jag jobbat. Det var mycket idag så det ekar i huvudet nu. Ska ta en liten powernap och sen kommer O hem. Då ska jag fräscha till mig lite sen ska vi åka på middag ju. Ska bli riktigt trevligt, ska få se deras nya hus de flyttat till och allt. Magen kurrar även redan nu. :-)

Vuxenpoäng

2011-01-24 @ 21:45:42 Permalink My life in words Kommentarer (0) Trackbacks ()
Har vart en lång men bra dag. Känner att jag fått några vuxenpoäng de senaste dagarna då jag vart tvungen att planera allt från planeringsmöte, jobb, fika och middagar i veckan.
I skärholmen hittade jag massor, men fick med mig smycken och bodybutter hem. Tar bilder och lägger in imorgon om tid finns.
Ska först jobba och sen på middag hos Oscars kusin Lina och hennes sambo. Jag jobbar ju även med Lina. Kommer bli super trevligt som alltid :-)
Nu ska jag krypa till korgs och kurera mig i Oscars säng. Känner mig mosig och hängig. Har huvudvärk, täpps i näsan och har ont i kötlarna i halsen. Blä. Har iallafall tagit Treo så nu ska jag kurera mig tills imorgon!

Skärholmen med världens bästa josefin

2011-01-24 @ 13:17:14 Permalink My life in words Kommentarer (0) Trackbacks ()

foto0416 (MMS)

Skärholmen med världens bästa josefin


2011-01-24

2011-01-24 @ 07:26:32 Permalink My life in words Kommentarer (2) Trackbacks ()

Idag är jag en tiger. Arbeta 8-12 sen skärholmen med Josefin. Och efter det planeringsmöte med jobbet.

Natti

2011-01-23 @ 22:15:41 Permalink My life in words Kommentarer (0) Trackbacks ()

Denna dag har har inte varit bra för mig. Middagen hos F&F var dock bra, resten skulle jag kunnat hoppa över.
Nu blir det sängen för imorgon väntar en ny jobb-vecka. Slutar 12 imorgon och då ska jag träffa Josefin och förmodligen åka till Skärholmen.
Men måste tillbaka till jobbet vid halv 6 för då ska vi ha 2 timmars planeringsmöte.

Mys hos farmor och farfar och firar farmor...

2011-01-23 @ 20:50:04 Permalink My life in words Kommentarer (0) Trackbacks ()

foto0415 (MMS)

Mys hos farmor och farfar och firar farmor och Eve med lilla släkten :-)


2011-01-23

2011-01-23 @ 12:28:10 Permalink Kärlek Kommentarer (0) Trackbacks ()


Idag har jag och mitt hjärta varit tillsammans i 2 år & 10 månader


Myskväll i järna

2011-01-23 @ 12:24:38 Permalink My life in words Kommentarer (0) Trackbacks ()

Var somsagt hos Mirva igår med tjejerna. Kollade skräckfilm och en annan som jag inte minns vad den hette. Grymt bra var den iallafall, skräckfilmen var sådär. Mest äcklig.

Jag skjutsade iallafall hem Elin vid halv 2 och hämtade Oscar och Robin från krogen. Tack för mysiga kvällen iallafall världens bästa Mirva!

Idag så ska jag städa lite i mitt rum och bara ta det lugnt. Lite senare så ska vi till farmor och fira födelsedagar :-) Blir en lugn dag med god mat och mys.







Myskväll med tjejerna hos Mirva<3

2011-01-22 @ 21:16:24 Permalink My life in words Kommentarer (1) Trackbacks ()

foto0413 (MMS)

Myskväll med tjejerna hos Mirva<3


Vinst med 10-0 igår. Och nu är det på't ig...

2011-01-22 @ 10:22:06 Permalink My life in words Kommentarer (0) Trackbacks ()

foto0412 (MMS)

Vinst med 10-0 igår. Och nu är det på't igen. Strängnäs står för motståndet


Bella laddar inför match!

2011-01-21 @ 18:27:38 Permalink My life in words Kommentarer (0) Trackbacks ()

foto0410 (MMS)

Bella laddar inför match!


Fredagkväll

2011-01-21 @ 17:36:15 Permalink Träning Kommentarer (0) Trackbacks ()

Nu: Kolgrillen med Bellus, sen match med d3!

Har rast på jobbet just nu. Slutar vid 1 o...

2011-01-21 @ 12:29:26 Permalink My life in words Kommentarer (0) Trackbacks ()

foto0408 (MMS)

Har rast på jobbet just nu. Slutar vid 1 och då ska jag nog till o och vila lite. Ikväll är det match men ska fixa lite innan dess


Torsdag

2011-01-20 @ 21:36:05 Permalink My life in words Kommentarer (1) Trackbacks ()
Det känns som jag alltid skriver att jag är trött. Men så är fallet nu också. När jag lägger mig ner så snurrar det i min skalle.. Så trött är jag. Har även galet svårt att varva ner på kvällarna därav dålig sömn. Hostan jag haft i snart 3 månader bidrar en aning till det också...

Idag har jag iallafall jobbat både på förskolan och gruppboendet. Hann även med att gymma i 45min mellan de också. Benen fick en ordentlig smäll idag.

Nu så håller vi på att göra varma mackor i ugn och té. Eve är hemma från örebro så hela familjen är samlad. Oscar är även på G hit, han har kollar på SSK matchen.


Bästa sättet att fördriva tid mellan jobben

2011-01-20 @ 13:48:48 Permalink My life in words Kommentarer (0) Trackbacks ()

foto0406 (MMS)

Bästa sättet att fördriva tid mellan jobben


2011-01-20

2011-01-20 @ 08:38:19 Permalink Outfits / Kläder Kommentarer (0) Trackbacks ()



Dags att bege mig mot jobbet nu. Jobbar på förskolan 9-13 sen 2 timmars dö-tid och sen 15-20 på gruppboendet.


SMS-inlägg

2011-01-19 @ 22:45:32 Permalink My life in words Kommentarer (0) Trackbacks ()

foto0394 (MMS)


Testing

2011-01-19 @ 22:43:19 Permalink My life in words Kommentarer (0) Trackbacks ()

Testing


22.06

2011-01-19 @ 22:06:58 Permalink My life in words Kommentarer (0) Trackbacks ()
Jag är trött heela tiden. Sliten tjej här. Nu ska jag snutta kudde. Jag vet att alla älskar min blogg för tillfället. Mmmmmmums ♥

The next three days

2011-01-19 @ 22:02:49 Permalink My life in words Kommentarer (0) Trackbacks ()
Jobb och slit. Det är det jag gör om dagarna. Har även sovit hos Oscar sen i söndags och har inte haft lust att slå på datorn.

Jobbat hela veckan iallafall. På förskolan. Imorgon och fredag likaså, fast imorgon jobbar jag dubbelt igen. Alltså både på förskolan och serviceboendet.

Igår så var jag och O på bio. Han kom med iden iförrgår och jag tyckte den var bra. Det var supermysigt som vanligt med honom óch bion var över förväntan(efter ha sett trailern som inte gör filmen rättvis!!). The next three days hette det iallafall.

Idag hämtade mamma mig från jobbet och vi åkte direkt till Farmor på middag. Hon fyller år idag, grattis igen! Mycket god mat som alltid där.






Äntligen!

2011-01-16 @ 18:25:02 Permalink Kärlek Kommentarer (0) Trackbacks ()

Nytt från kapp ahl

2011-01-16 @ 17:30:39 Permalink Inköpt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Jag älskar ringar!!!

2011-01-16 @ 17:27:14 Permalink Pictures of joy Kommentarer (0) Trackbacks ()

























Angel

2011-01-16 @ 15:06:23 Permalink My life in words Kommentarer (0) Trackbacks ()
Igår så hämtade jag Ängla vid 2. Vi åt mat på Max med Camilla innan vi åkte och köpte massa godis!
När vi kom hem så bakade vi - muffins och chokladbollar, fikade, kollade film, åt billy's pizza, åt massa godis, lekte med barbie, spelade spel, åt mer godis, lekte, gosade, pussades och kramades, och vid 10 så somnade vi i min säng.

Idag så har vi ätit nybakt bröd till frulle och sen lekt i snön. Har även fixat Änglas hår - våfflat och så har jag sminkat henne för hon ville vara fin på kalaset hon skulle till (hennes morbror).

Vi har iallafall haft jätte mysigt och massor med bilder kommer strax :-)

Argast vinner?

2011-01-16 @ 14:20:10 Permalink Pictures of joy Kommentarer (1) Trackbacks ()



Flen.

2011-01-14 @ 17:08:50 Permalink Träning Kommentarer (0) Trackbacks ()
Nu är jag hemma från både jobb och gym.
Blev ett lätt pass idag eftersom jag har match ikväll mot flen. Men jag gick på löpbandet och tränade mage+rygg. Ska nog dit imorgon igen innan jag hämtar Ängla.

Om en halvtimme så ska vi åka iväg på match. Så ska göra mig klar nu. :-)


King

2011-01-13 @ 22:00:19 Permalink My life in words Kommentarer (0) Trackbacks ()
Jag är heeeeelt slut. Jobbat från 7.30-21.00. Hade 1 timme dötid då jag tog mig från nykvarn till södertälje. Annars har jag vart som en duracellkanin som knappt kunnat sitta ner. Men vad gör det om hundra år...

Imorgon är också en lång dag. Jobba 7-15, gym och sen match.

Dags för sängen nu efter en hektiskt dag. Men vad säger man.. Cash is king :-)

Bedtime stories

2011-01-12 @ 22:45:22 Permalink My life in words Kommentarer (0) Trackbacks ()
Klockan är mycket nu och direkt efter detta inlägg så ska jag snutta kudde.

Idag så har jag jobbat 9.17.30, var även sjukt nära på att försova mig, eller det gjorde jag. Men kom dock inte sent till jobbet, men jag hade endast 10min att göra mig i ordning på. Så jag kände mig sådär extra vacker idag....

Efter jobbet så var det bara att åka drekt till träningen som var väldigt seg idag.

Tomorrow: Jobb 7.30-11 sen direkt till södertgälje där jag ska gå intro på ett Gruppboende 12-21. Lång dag, så nu blir det att försöka sova.


My wall's

2011-01-12 @ 22:41:01 Permalink Pictures of joy Kommentarer (2) Trackbacks ()




L.O.V.E

2011-01-11 @ 22:28:09 Permalink Kärlek Kommentarer (0) Trackbacks ()
Igår så fick jag världens sötaste meddelande utav Oscar som är i Egypten. Och nu saknar jag honom bara mer. Längtar tills han kommer hem. Eller.. Jag längtar tills på lördag för då kommer Ängla hit och ska sova över, kommer nog bli lika mysigt som sist, om inte ännu mysigare :)

Ikväll så ringde även O. Och skickade mer söta mess. Hos dig är jag underbar ♥


2011-01-11

2011-01-11 @ 22:25:09 Permalink My life in words Kommentarer (0) Trackbacks ()
Har inte haft så mycket tid att skriva idag, därav ekot.

Igår så lunchade jag med Sara som jag skrev igår, det var super mysigt som alltid och Det blev mycket prat. Hon är så vacker. Detta kan också blivit den sista gången jag såg henne innan hon får bebisen.
Och den bebisen är grymt lyckligt lottat med sådana föräldrar. De kommer bli dem bästa!

Idag har jag jobbat 7.30-16.00. Sen så träffade jag upp Mirva och köpte lite grejer, vi skulle även kolla hur det var med gymkort, men blev inte så då vi inte kom in. Haha.
Jag köpte en present till Oscar också, så vi åkte dit och lämnade den. Blev även bjudna på fika :-)

Jag åkte hem efter det och i princip vände i dörren. Jag och Elin åkte och kollade Nykvarn - Rockets matchen. Och nu är jag hemma och fixat lite här. Ni får se imorgon :-)


Gaga

2011-01-11 @ 22:18:03 Permalink Outfits / Kläder Kommentarer (1) Trackbacks ()

2011-01-10

2011-01-10 @ 11:09:13 Permalink My life in words Kommentarer (0) Trackbacks ()
Morsning på er!
Idag vaknade jag vid 10 av ett mess från Sara. Vi ska nämligen luncha idag hemma hos henne.

Har städat lite på mitt rum, men tänkte fixa mer sen när jag kommer hem. Ska borsta gaddarna, och sedan promenera mot bussen. Måste även till banken och fixa lite grejer.


Finaste

Söndag kväll

2011-01-10 @ 00:41:30 Permalink My life in words Kommentarer (0) Trackbacks ()
Nu är Oscar i Egypten. Lagom avis faktiskt, fast jag fick ju förfrågan att hänga med, men sa nej för jag börjar min tjänst på tisdag och kände inte för att ta ledigt. Fast jag ångrar mig lite nu. Mest för att slippa kylan och för att jag kommer sakna Oscar, hoppas veckan går fort :-)

Idag har jag spelat match med D3, de behövde folk så jag var med. Var forward för första gången, och det var grymt roligt. 1 mål och 1 ass blev det, och vinst på det.
Efter det så åt jag middag på Olery's med några vänner, blev en spontangrej.

Just nu kollar jag OC som jag och Oscar nördat på kvällarna i några veckor. Snart klar med första säsongen, har 2a också så jag ska kolla myyyyycket i veckan :-)

Hade också tänkt göra lite återblickar från 2010, en månad i taget. Har dock inte bilder från alla månader men några iallafall. Blir nog imorgon..


Hos dig har jag allt

2011-01-07

2011-01-07 @ 17:35:08 Permalink My life in words Kommentarer (0) Trackbacks ()

Hela torsdagen blev en mysdag. Jag och O lämnade inte ens huset. Vi kollade på film med Ängla, lagade lunch, rensade i hans rum, såg mer TV, åt god middag och sedan kollade OC innan vi somnade. Underbar mysdag, helt enkelt.

Idag så har jag jobbat 9-16 på serviceboendet. Så har inte vart hemma så jätte länge. Ska iallafall strax duscha, sen äta och tillslut åka till Nykvarn och kolla på O:s match.

Ikväll blir det återigen en myskväll, är supertrött och så har jag match imorgon, i eskilstuna. O åker även till egypten på söndag, lyllo honom..


Oldie's

2011-01-05 @ 21:24:23 Permalink My life in words Kommentarer (1) Trackbacks ()


Nu: Nykvarn, efter en kväll framför Tv:n med världens bästa mamma

Give me a smile

2011-01-05 @ 19:10:12 Permalink My life in words Kommentarer (0) Trackbacks ()
Min kväll får spenderas hemma. Efter allt velande blev det såhär. Känner mig dum eftersom det var 19års firande och en av mina vänners avskeds fest. Hoppas jag hinner säga hejdå innan han åker nu bara.
Men känns nog ändå bäst att vara hemma eftersom jag inte är på bra humör alls. Belinda tog nog med det hem. Känner mig ledsen fast jag vet inte ens varför..

Myset med Belinda var underbart iallafall. Vi såg Shutter Island som är riktigt bra och så pratade vi massor. Måste göras om snarast ♥


Belinda

2011-01-05 @ 11:13:07 Permalink My life in words Kommentarer (0) Trackbacks ()
Idag vaknade jag och såg att jag fått mess av Belinda. Vi hade bestämt att vi skulle ses över en fika och mys idag hos mig. Så jag gick upp och duschade och åt och nu är hon på G.

Det blir Té, choklad och massor med prat och gos. Allt för länge sedan nu så jag längtar tills hon kommer hit.

Om kvällens planer är jag lite splittrad. Känner att jag måste spara pengar nu och så är jag super trött. Fast vill ändå umgås med mina tjejer. Hmmm.. Men än är dagen ung.


Firework

2011-01-05 @ 00:17:14 Permalink Musik Kommentarer (0) Trackbacks ()

Kort och gott

2011-01-05 @ 00:14:50 Permalink My life in words Kommentarer (3) Trackbacks ()
Kort och gott: världens bästa nyårsafton. Helt ärligt. Efter 12 slaget hade vi till och med så roligt så att vi glömde bort efterrätten och hälften av lekarna..

Nyårsdagen var slappdag med min prins med pizza godis och mys. Söndagen bjöd på cup. I måndags var jag ledig och sov till 1 och så hämtade Oscar mig efter jobbet.

Idag så har jag fikat med Mirva och jobbat 15-22. Hänt mycket men ändå inte. Men nyårsafton kan jag leva länge på...


Nyårsafton del 3

2011-01-05 @ 00:11:31 Permalink Pictures of joy Kommentarer (0) Trackbacks ()
























Mer bilder finns på FB!

Nyårsafton del 2

2011-01-03 @ 16:39:01 Permalink Pictures of joy Kommentarer (0) Trackbacks ()







































Nyårsafton del 1

2011-01-03 @ 16:32:51 Permalink Pictures of joy Kommentarer (1) Trackbacks ()







































RSS 2.0